Начинът, по който изразявате исканията си на работното място, зависи както от компанията, така и от шефа ви.

Може би разменяте няколко приказки в асансьора за потенциалната възможност да наемете някого. Може би пускате молба за отпуск чрез Slack, затрупана от море от линкове и GIF-ове с котки. Или пък искате среща очи в очи, докато чакате край кафе машината напрежението да отмине.

Или пък просто пращате имейл.

Джоселин Глей, авторката на Unsubscribe: How to Kill Email Anxiety, Avoid Distractions, and Get Real Work Done ни предлага да формулираме писмото от гледна точка на предимството на ситуацията. Но от гледна точка на шефа ви, а не на вас самите.

„Ако задавате въпрос, предложете и решение – пише тя. – Имейлът не е добро място за дебат. Съответно писма, които съдържат просто въпроси от типа на „Какво мислиш за X?” като цяло са неефективни. Заетите хора нямат желание да разрешават вашите проблеми и съответно не ви пишат дълги отговори.

Поради тази причина вие бихте искали да предоставите цялата информация, от която шефът ви се нуждае, за да вземе решение на мига. Разбира се, можете да пренесете дискусията и офлайн (един-единствен имейл например не би решил казуса с наемането на нов човек). Вашият шеф обаче вече ще разполага с основната информация, за да обмисли ситуацията по-добре.

Глей предлага три варианта за най-често срещаните молби.

За наемане на нов служител

„Здравей, Карън, знам, че тепърва ти предстои да определиш бюджетите за предстоящата година. Затова исках да те попитам дали бихме могли да обсъдим възможността за наемането на нов търговец? Прегледах резултатите и установих, че ако добавим нов човек, ще удвоим новите клиенти, които привличаме всяка година. Това означава, че само за три месеца новият служител ще си е изплатил заплатата и вече ще печели за компанията.“

За отпуск

„Здравей, Карън. Исках да помоля за няколко дни отпуск. От 6 октомври (понеделник) до 13 октомври (понеделник). Тъкмо приключихме задачите по новия проект и сега периодът ще е спокоен. Освен това Марк се съгласи да поеме моите клиенти, докато отсъствам. Съответно ще мога да се върна отпочинал и с нова енергия, необходима за предстоящите големи празнични продажби.“

За посещение на конференция

„Здравей, Тина, обмислях различни възможности, по които да обогатя уменията си. Оказва се, че в рамките на SXSW следващата година ще има лектори и уъркшопи, които наистина ще са ми от полза. Бих могъл да съставя и доклад, с който да споделя с екипа какво съм научил, след като се върна. Пресметнах разходите – билет, хотел и летищните такси ще струват на компанията 2500 долара. Мислиш ли, че можем да си го позволим?“

Източник: Business Insider