Уорън Бъфет е известен с умните си вложения в перспективни компании, но много от неговите най-успешни инвестиции всъщност не са в корпорации, а в хора.

„Аз имам две задължения. Едното е да привличам, а другото да задържам на работа изключителни мениджъри, които управляват различните ни операции“, казва той.

За инвеститора привличането и назначаването на работа на топ мениджъри обаче зависи от няколко фактора.

„Търсим три неща, когато наемаме нови хора - интелигентност, инициативност и почтеност“, споделя Бъфет.

Сами може да се досетите кое от трите е най-важното според Бъфет.

„Ако кандидатите, които смятате да назначите, не разполагат с последното (почтеност), то първите две ще ви погубят. Ако искате да работите с непочтен човек, то трябва да се надявате, че той е мързелив и глупав, защото в противен случай той ще ви съсипе“, съветва главният изпълнителен директор на Berkshire Hathaway.

Защо почтеността е толкова важна

Бъфет не е единственият, който поставя почтеността на първо място. Психологът Хенри Клауд наскоро написа книга, която задълбава по-навътре в материята. В „Integrity: The Courage to Meet the Demands of Reality“ Клауд пише, че „това какъв е човек всъщност е от определящо значение дали неговият ум, таланти, познания, енергия, усилия и способности за сключване на сделки ще му донесат успех“.

Ако се научите как да пречупвате всичките си качества през призмата на почтеността ще стигнете до ниво на развитие, при което за вас ще бъде по-лесно да градите доверие с другите, да заздравявате прекъснати връзки след конфликт, да бъдете съпричастни и да давате ефективна обратна връзка на другите.

Способността да създавате автентични връзки с другите и винаги да се стремите да бъдете искрени и чесни са качества, които притежава всеки почтен човек. Ако и вие искате да ги придобиете или по някаква причина сте ги изгубили, трябва да направите следното:

Бъдете достъпни

Почетените хора поддържат отворени линиите на комуникация с всички в организацията. Той или тя дава на другите нужната свобода, за да изразяват своите опасенията или да повдигат въпроси, които трябва да бъдат адресирани своевременно. Той или тя знае, че откритата и честна комуникация не е за предпочитане, само защото етичното отношение го повелява, но и защото тя помага за изграждането на доверие и за подобряването на продуктивността.

Спазвайте обещанията си

Практикувате ли това, което проповядвате? Изпълнявате ли поетите от вас ангажименти? Лидерите, които правят тези неща, дават добър пример, който да бъде следван от техните служители. Разбира се, те позволяват да се правят грешки (в края на краищата всички сме хора), но никога не се отказват от високите си стандарти.

Бъдете верни на себе си

Как бихте се почувствали, ако всеки ден казвахте, това което искате да казвате, и се държахте по начин, по който желаете? Представете си уважението, което бихте изпитали към самите себе си. Когато сте верни на себе си вие се отървавате от стреса, който идва от носенето на маска и преструването. По този начин не само че самите вие вярвате на решенията, които взимате, и действията, които предприемате, но можете да убедите и останалите в тяхната правота. Те ще ви уважават за това, че заставате зад вашите ценности и вярвания.

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Източник: Мениджър Нюз