Уикендът е предназначен за отмора и приятни занимания, но във времето, когато голяма част от живота е пренесен в социални мрежи като Фейсбук, Туитър и Инстаграм, хората не се свенят да лъжат за това как са прекарали почивните си дни.

Това се прави, за да изглеждат по-интересни в очите на останалите, пише Vesti.bg, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания от сайта за туристически оферти Lastminute.com.

Допитването разкрива, че една пета от потребителите на социални мрежи си съчиняват истории за уикенда, за да изглеждат по-интересни, и дори не се свенят да ги подкрепят със снимков материал.

Същият процент хора се оказват толкова отегчени през почивните дни, че си измислят приключения, за които да разказват, когато отидат на работа в понеделник. Най-наглите стигат до там, че свеждат подробностите за "невероятния си уикенд" до знанието на всеки един от колегите си.

Три процента от анкетираните признават, че са се вживявали до такава степен в съчинените си преживявания, че са слагали фалшив тен в неделната вечер, за да могат на следващата сутрин в службата да се хвалят със слънчевите си преживявания през уикенда.

Анкетата показва още, че близо една четвърт от британците споделят минимум пет публикации в социалните мрежи през почивните дни, а 7% публикуват десет или повече постове.

Десет процента от анкетираните лъжат, че партньорите им са ги изненадали с романтичен уикенд. Четиридесет процента от участниците в допитването не крият, че си съчиняват истории просто защото уикендите им са непълноценни. Същият процент анкетирани не искат останалите потребители да ги мислят за скучни.

Проучването разкрива също, че между петък и неделя много британци прекарват повече време в социалните мрежи, отколкото по заведения или отдадени на интимни ласки. Чуждите преживявания през уикенда будят завист сред един на всеки петима потребители на социалните мрежи, основно сред дамите.

Младите на възраст между 18 и 24 години са най-склонни да изопачават истината относно това как са прекарали уикенда.