5. Ниско жестикулиране

Никога не размахвайте ръце по-високо от раменете си. Освен ако не сте диригент. Изгледайте коя да е презентация на Стив Джобс. Ще видите, че той никога, ама никога не прави това. Такива жестове издават несигурност, хаотичност и изглеждат смешно.

6. Ръцете говорят

Правилните жестове обаче добавят по-дълбоко значение към думите ви. Замислете се по какъв начин говорите и жестикулирате, когато не сте нервни. Запомнете го. А сега го приложете следващия път, когато сте на бизнес среща. Ще се почувствате по-уверени, ще мислите по-ясно, ще подобрите ритъма си на говорене и по естествен начин ще подчертавате важните точки.

7. Реквизитът не е за пренебрегване

Позите на тялото отразяват начина, по който се чувстваме. Хората, които стоят с кръстосани пред гърдите ръце и наклонена напред глава, сякаш казват: „Не съм съгласен, няма да приема, не те харесвам”. Затова, ако видите някой да стои така срещу вас, накарайте го да промени позата си. Подайте му ръка. Поискайте визитната му картичка. Предложете му питие. Ако говорите пред група например, помолете хората да задават въпроси, като вдигат ръка. Пуснете по редиците документи или предмети за разглеждане. Намерете начин да накарате някои да сменят местата си. Колкото повече се движат хората и колкото по-отворено седят, толкова повече ще се ангажират с вас и с това, което имате да им кажете.

8. Мислете, преди да говорите

Важно е да се гледаме в очите, но когато се налага да мислим, това става трудно. Повечето хора започват да гледат настрани, нагоре или надолу, докато не съберат мислите си. Ако ви се налага да помислите, преди да отговорите на някой въпрос или предложение, по-добре го направете, преди да кажете каквото и да било. Поспрете, придайте си замислен вид, отклонете поглед и след това отново погледнете в очите на събеседника си, за да му отговорите. Така думите ви придобиват още по-голяма сила, защото езикът на очите ви не им противоречи. 

Източник: Мениджър Нюз