4 техники за развиване на емоционалната интелигентност

09 януари 2018 г., 11:20
693

Снимка: Kotin / Shutterstock

Ако се чудите какво мислят хората за вас или защо не сте постигнали своите цели, то може би трябва да подобрите емоционалната си интелигентност, твърдят от сайта Inc.

Джон Д. Майер и Питър Саловей, психолози от Йейлския университет, първоначално въвеждат термина емоционална интелигентност, за да опишат разбирането, че всички ние имаме различни характери, желания и нужди, както и различни начини за показване на нашите емоции. За да се ориентираме успешно в този свят на емоции са ни нужни добра осведоменост и прозорливост.

Емоционалната интелигентност ни позволява да развием и да се фокусираме над умения, които да ни помогнат да разберем хората по-добре, да постигнем желаните успехи и да контролираме емоциите си.

Това са четири техники, които могат да ви бъдат от полза в развитието на вашата емоционална интелигентност.

1.Наблюдавайте, за да се научите на уважение

Да наблюдавате себе си или другите може да ви помогне да се научите на уважение. Ако искате да подобрите емоционалната си интелигентност, анализирайте начина, по който се държите с останалите.

Изграждате ли  мнението си, преди да сте наясно с всички факти? Веднага ли преценявате човек, на база на широко разпространени стереотипи? Или пък отделяте време и усилия, преди да си създадете окончателната си представа.

Опитайте се да се поставите на мястото на другия и бъдете отворени към неговите виждания и нужди.Това ще ви помогне да изградите нов мироглед и да откриете причини за уважение на различните от вас.

2. Слушайте и се учете 

Един от най-важните елементи при развитието на емоционалната интелигентност е да се научите да не бързате със своята реакция и да „изслушвате“ ефективно както вербалните така и невербалните съобщения.

Това означава да наблюдавате езика на тялото, жестовете и всички външни признаци на емоция, но най-вече да покажете скромност, докато някой друг говори.Смирението може да бъде чудесно качество. То не показва липсва увереност или самочувствие, а ви позволява да бъдете по-концентрирани и спокойни, докато слушате.

Въпросът е да се даде шанс на хората да говорят и да бъдат чути, докато вие се фокусирате над това, което имат да кажат. Да се учите и да признавате техните чувства и мисли, без значение дали сте съгласни с тях.

3. Опознайте себе си

Емоционалната интелигентност започва със самоосъзнаването. Трябва да вникнете в себе си и да откриете своята идентичност, преди да може да комуникирате ефективно и да изградите силни и смислени връзки. Започнете с разбирането на собствените си емоции.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.

Коментари