11 мита, в които вярваме основно заради рекламите

25 октомври 2017 г., 14:40
40492

Shutterstock

Рекламите стимулират продажбите. Но и умело ни манипулират. Често изопачават реалността, а понякога прикриват истината, за да ни накарат да си кажем „Трябва да си купя този продукт!“.

Ето кои са най-често срещаните митове, в които вярваме именно заради рекламите.

Цитрусовите плодове са най-добрият източник на витамин C

Истината: количеството на витамин C в току-що откъсната шипка е около 650 мг на 100 г. В червените пиперки – 250 мг / 100 г., а в броколито – 120 мг / 100 г. Дори в касиса има повече витамин C, отколкото в цитрусите – 200 мг / 100 г. За справка – в портокалите откриваме 60 мг / 100 г.

Как се появява този мит: през 1908 г. портокаловата индустрия е на загуба. Производителите не успяват да продадат огромните количества плодове, с които разполагат. Рекламистът Албърт Ласкър обаче измисля рекламна кампания, в която насърчава хората да консумират една чаша портокалов сок дневно на закуска, защото портокалите са отличен източник на витамин С.

Брак се предлага с диамантен пръстен

Истината: едва ли има смисъл да ви казваме, че не е необходимо пръстенът да е от диамант. Дори не е нужно да се подарява това бижу.

Как се появява този мит. „Диаманти завинаги“ е рекламна кампания, която трябва да се включи във всеки учебник по маркетинг, тъй като е гениална и услужлива. Благодарение на слогани като този след 1947 г. чистият въглерод е в изобилие. Поради тази причина, освен че диамантът се счита за скъпо бижу, той е й незаменима част от предложението за брак.

Поздравителните картички трябва задължително да се дават заедно с подарък

Истината: това също не е задължително.

Как се появява този мит: до началото на 20. век всички поздравителни картички са се пращали основно по пощата.

Благодарение на рекламна кампания на „Hallmark“, производителите на този продукт, хората започват да възприемат картичките като незаменима част от подаръка. Рекламната кампания подчертава, че те са красиви и изискани, и в тях може да се напишат мили думи, които ще се помнят години напред.

Нужно е да изстисквате пастата за зъби по цялата дължина на четката за зъби

Истината: количество паста за зъби с размера на грахово зърно е напълно достатъчно.

Как се появява този мит: целта на всеки мит в този материал е ясна – да увеличи продажбите на даден продукт. Производителите на паста за зъби не правят изключение. Във всяка една реклама по темата се подчертава как четката трябва да се изстисква от началото до края с паста.

Това изглежда по-представително и кара хората да купуват по-често от продукта. Реално погледнато, когато става въпрос за здравето на зъбите, пастата не е толкова важна. По-голямо значение има начинът, по-който изтърквате и измивате вашите зъби.

Кока-Кола изобретява имиджа на Дядо Коледа

Истината: Томас Наст (1904 г.) е първият художник, който определя модерния образ на Дядо Коледа.

Как се появява този мит: всъщност, първообразът на белобрадия старец е Свети Николас – скромен монах със зелено зимно наметало, роден през III век в Мала Азия. Той е бил епископ, който е правил чудеса и е оказвал помощ на сираците. Образ, който е съвсем различен от белобрадия старец с червени дрехи.

За да увеличи продажбите на безалкохолни напитки през студените зими, през 1931 г. компанията Coca-Cola стартира популярната рекламна кампания. Днешният образ на Дядо Коледа е създаден от художника Хедон Сандблум. Именно този портрет днес възприемаме като изображението на добрия старец.

Дисбиозата е заболяване

Истината: не съществува такова заболяване в международната класификация.

Как се появява този мит: терминът „дисбиоза“ се подкрепя в Източна Европа от фармацевтичните компании, включително и от тези на Запад. Дисбиозата е състояние с нарушен микорбен баланс в организма.

Има холестерол в растителното олио

Истината: не съществува растително олио с холестерол, а просто олио.

Как се появява този мит: още един мит, чиято цел е да вдигне продажбите. Текстове от типа на „Не съдържа…“ са атрактивни за купувачите, провокират доверие и ги карат да мислят, че купуват специален вид от растителното олио.

Безалкохолните напитки и бирата утоляват жаждата

Истината: напитките със захар и алкохол реално ни правят още по-жадни.

Как се появява този мит: вероятно сте забелязали, че всяка една реклама за безалкохолно подчертава, че напитката трябва да се консумира, когато навън е горещо. Производителите предпочитат да прикриват истината, че всъщност единственото нещо, което може да утоли жаждата ви, е обикновената вода от чешмата.

Беконът и яйцата са идеалната закуска

Истината: на този етап не съществуват убедителни изследвания относно ефекта на закуската върху формата на тялото.

Как се появява този мит митът: През 20-те години на XX век известният PR експерт Едуард Бернайс е натоварен с тежка задача. Той трябва да измисли маркетингов трик, за да увеличи продажбите на бекон в САЩ. Ето защо поръчва проучване, което „установява“, че обилната закуска е по-добра от леката. Нещо повече - ако закуската трябва да ни даде сили, то в нея трябва да има повече бекон. Тази логика устройва купувачите. След като изследването става общоизвестно, около 70% от хората консумират бекон всяка сутрин не само в САЩ, но и по целия свят.

Съществуват болкоуспокоителни само за жени

Истината: съществуват комплексни лекарства, които имат едновременно

Как се появява този мит митът: месечният цикъл за жената е съпътстван с неприятна болка. Ето защо производителите на лекарства решават да се възползват и от това. Често срещани лекарства като dipyrone, drotaverine и paracetamol са евтини. Затова е далеч по-изгодно да продаваш същите съставки, но с етикет – „подобрена формула за облекчаване на менструалните болки“.​

Плодовите желирани мечета са бонбони за деца

Истината: В тях откриваме захар, нишесте и хранителни оцветители, но не и плодове.

Как се появи митът: Въпреки че тези продукти са представени в детска форма, това не ги прави полезни и безопасни за малчуганите. Можете спокойно да ядете бонбони от надеждни производители, но по-добре не ги купувайте от случайни магазинчета на улицата.
 
Източник: BrightSide

Коментари