Може и да ни трябваха цели 30 години, за да стигнем до тук, но целенасочената политика по опазване на околната среда все пак дава резултати, пише PopSci.

Изследователи са намерили първите ясни доказателства, че засегнатият от изтъняване озонов слой над Антарктика започва да оздравява. Учените казват, че през септември 2015 г. дупката е била с около 4 милиона квадратни километра по-малка, отколкото през 2000-та. Тази разлика е съпоставима с територията на Индия.

Експертите смятат, че намаляването се дължи на мерките за ограничаване на вредните емисии в атмосферата. Озоновият слой, който се разпростира между 20 и 40 километра височина, е жизнено важен, защото поглъща по-голямата част от опасното ултравиолетово излъчване на Слънцето.

Британски учени първи забелязаха изтъняването на озоновия слой в стратосферата на около 10 км над Антарктика в средата на 80-те години на миналия век.

Озонът е изключително важен за нашата планета, защото задържа вредното ултравиолетово излъчване от слънцето. Отслабването на тази защита увеличава рисковете от рак на кожата и очни заболявания, от вреди за животните и растенията.