В продължение на много години учените се опитваха да разберат защо слоновете са толкова успешни в това, да не се разболяват от ракови заболявания. И сега ново изследване установи, че забележителната устойчивост на сивите гиганти с хоботи се дължи на изключително мистериозната им способност да възкресяват ген от мъртвите си събратя и да го програмират така, че да убива определени клетки. Експериментите са проведени от екип учени от университета в Чикаго и ни помагат да разберем по-добре загадки като известния парадокс на Пето. Според него колкото по-голямо е едно животно, толкова повече клетки има и затова би трябвало вероятността да развие тумори да бъде по-голяма.

Супер-силите на слоновете се крият в гена TP53, който, като повечето противоракови гени, произвежда вещество, което засича уврежданията на ДНК и което или нарежда на клетката да я поправи или да приключи функциите си. Повечето бозайници имат две копия от гените. Докато слоновете имат цели 20 копия, което показва, че те имат много добре развита способност да засичат отрано заплахата и да я елиминират в зародиш.