Ново изследване сочи, че е въчможно комплексен живот като нашия да се е появил и изчезнал от Земята преди нашия, и дори повече от един път.

Прието е да се смята, че еволюцията на комплексния живот е рядко събитие, което се случва веднъж на 4.5 милиарда години. Но изследването сочи, че на Земята е имало условия такъв живот да се появи и изчезне дори няколко пъти, преди да се появи нашия, такъв какъвто го познава днешната наука.

Учени от университета във Вашингтон са открили доказателства, че в атмосферата на Земята е имало достатъчно кислород между 2.4 и 2 милиарда години назад, преди концентрацията да падне внезапно надолу.

Това предполага, че необходимите условия за комплексен живот са били налични преди първите намерени вкаменени еукариоти.

“Има вкаменени доказателства, че комплексните клетки датират от около 1,75 милиарда години,” обяснява астробиологът Роджър Буик. “Но най-старите намерени вкаменелости може да не са най-старите живели организми, и особено като се има предвид, че шанса да бъдат запазени е изключително нисък”.