Как първите Американци са стигнали от Сибир до Аляска?

17 август 2016 г., 14:40
1064

Esteban De Armas / Shutterstock

Най-ранните Американци не са могли просто да прекосят земния мост, който е свързвал Сибир с Аляска по преме на последната Ледникова Епоха преди около 13 000 години, тъй като този път не е бил проходим до поне 1000 години по-късно, съобщава ново изследване.

В статията, публикувана в Nature,  Микел Педерсен и негово колеги от Природно-Историческия Музей в Дания са изследвали древна ДНК, както и множество останки от растения, животни и полени, събрани от утайките на езерата в региона и са открили, че “мостът” не е могъл да бъде използван като път за миграция до около преди 12 600 години.

Според Science, доказателствата показват, че първите заселници, който са преминали в Северна Америка са използвали съвсем различен път, защото пътят, известен като свободния от лед коридор още не е бил наличен за тях.  По тази причина учените предполагат, че заселниците е трябвало да поемат по бреговия път преди около 14 700 години.

“Това е наистина интересно и ново изследване,” казва Стивън Джаксън, палеонтолог в Югоизточния Център по Климата в Тъксън, Аризона, който не е участвал в проучванията. Тъй като новото изследване разглежда както традиционните данни така и ДНК от средата, “ние можем да очакваме много повече възможности как да интерпретираме нашите данни”.

Ранните миграции вероятно са пътували по брега на Тихия Океан.

Експертите отдавна бяха приели, че първите хора, които са дошли в Северна Америка са прекосили Берингия, сега потопеният регион в Берингово море, който някога е свързвал по суша Сибир с Аляска. До скоро, водещата хипотеза беше, че засилниците са продължили на юг като се прекосили свободния от лед коридор, но новото изследване показва, че този път е бил “биологически” недостъпен за тях по това време.

Според екипа на Педерсен пътят е бил непреходим до преди около 12 600 години, тъй като по него не е имало ресурси от жизнена необходимост за преселниците, като например животни, подходящи за храна както и дървета, необходими за огън и сечива.

Без възможност да пътуват директно през Берингия преселниците е трябвало да следват пътища по брега на Тихия Океан, се казва в изявлението на учените. Основните доказателства в подкрепа на тяхната хипотеза идват след анализ на ДНК и макро-вкаменелости след използването на специална техника за палеонтологични изследвания.

“Основната теза е, че въпреки, че физическият коридор е бил от открит преди 13000 години не е било възможно да се използва поне няколкостотин години след това”, обяснява Еске Уилерслев, еволюционен генетик от Университета в Копенхаген.

Източник: RedOrbit