Космически апарат в орбита на милион мили от Земята е уловил една цяла година на нашата планета. Насладете се на едно уникално таймлапс видео.

Камерата EPIC на борда на сателита DSCOVER записа цяла година от живота на Земята от позицията, в която космическият апарат е перфектно балансиран между земната гравитация и Слънцето. Това е идеална точка, от която можем да видим как нашата синя планета прави годишната си обиколка.

Камерата, която принадлежи на NASA, прави снимки на всеки два часа. Екипът на EPIC, ръководен от Джей Хърман използва над 3000-те снимки, направени от сателита, за да създаде това безпрецедентно видео. То започва от август 2015 до юли 2016, като улавя непрестанните промени на земния климат. Във видеото се открояват континентите, пустините, горите и различните водни басейни.

Особено внимание заслужава сянката, хвърлена от Луната върху Земята по време на пълното слънчево затъмнение на 8 март 2016 г., която също може да се види (прескочете на 1:50).

Видеото е страхотно, но DSCOVR и EPIC се използват и за доста сериозни научни изследвания, включително наблюдение на озоновия слой и нивата на аерозоли в атмосферата, измерване на височината на облаците и много други.

Източник: Gizmodo