Японски стартъп обяви планове за осъществяването на търговски космически кораби с помощта на балони, съобщи АП. Надеждите са, че този начин на пътуване ще направи пътешествията по-евтини. 

Президентът на компанията Кейсуке Иуеа каза, че не е необходимо пътниците да бъдат милиардери, да минават през интензивна подготовка или да притежават специални умения. Това е сигурен, икономичен и щадящ за хората начин на пътуване, допълни Иуеа. "Идеята ни е да направим космическия туризъм достъпен за всички", каза той.

Компанията "Иуеа Гикен" се намира в Сапоро, Северна Япония, и работи по проекта от 2012 г. До момента е разработила балон с двуместна кабина, способен да се издигне на 25 м височина, откъдето се вижда ясно сферичната форма на Земята. Пасажерите няма да бъдат в открития космос - балонът ще достига средата на стратосферата, но ще се намира по-високо от самолет и ще предлага изглед към космоса, пише БТА. Стартъп компанията си партнира с една от големите японски туристически агенции - "Джей Ти Би Корп", която обяви намерението си да организира такъв тип летателен туризъм. Полетът ще струва около 24 млн. йени (около 180 000 щатски долара), но намерението е след време цените да паднат до няколко милиона йени.

Засега японският космически туризъм отстъпва пред американския, осъществяван от компании като "СпейсЕкс". 

"СпейсЕкс" обяви отпътуването на трима богати бизнесмени и екип астронавти към Международната космическа станция през април. Цената за всеки един пасажер е 55 млн. щатски долара. Това е първият частен чартър след две години, в които "СпейсЕкс" превозваше астронавти на НАСА. 

За разлика от ракетите или балоните с горещ въздух, балоните на "Иуеа Гикен" ще бъдат пълни с хелий, който може да се използва повече от веднъж. Първото пътуване е планирано за тази година. Балонът, който може да превози пилот и пътник, ще излети от Хокайдо и ще се издигне на 25 километра височина за два часа. След това ще остане на тази височина в продължение на час. Връщането също ще отнеме един час. 

Кабината е с формата на барабан и с размер 1,5 м в диаметър. Снабдена е с няколко големи прозореца, които позволяват да се види открития космос, съобщава компанията. 

През тази седмица японската стартъп компания започва записвания за пътувания. Периодът на записвания ще продължи до август. Първите пасажери ще излетят през октомври.