Двама от тайконавтите на Китай, намиращи се на борда на космическата станция „Тяхнгун“, извършиха първата от общо двете планирани за идните 3 месеца космически разходки. В рамките на цели 7 часа те инсталираха няколко съоръжения, повдигнаха панорамната камера, тестваха функциите на новите скафандри и провериха уменията си да работят с роботизираната ръка, която може да поеме тежест до 25 тона и която се разтяга на цели 10,2 м.

Лиу Бомин, един от тайконавтите (китайското наименование на астронавт), заяви във видео: „Еха, космосът е изключително красив“. На 4 юли в 8:11 ч пекинско време той и колегата му Тан Хунбо излязоха от модула „Тиенхъ“ – при това в ново поколение скафандри, наречени „Фейтиен“ и изработени изцяло от Китай.

В момента „Тянгун“ (което в превод означава „божествено място) се състои от основния модул „Тиенхъ“ („река в небесата“). Когато станцията бъде завършена напълно обаче, нейната маса ще бъде около 1/5 от тази на Международната космическа станция (МКС) и ще орбитира на сходна височина – между 340 и 450 км. МКС поддържа височина около 420 км в ниската околоземна орбита.

През следващите няколко години китайската космическа станция ще се разрасне значително – планирани са общи 11 мисии до нея, като догодина към нея ще бъдат изстреляни два модула за лабораторни изследвания. Първият ще се казва Вентиян и ще бъде изстрелян през май-юни 2022-ра. Три месеца по-късно ще бъде последван от Менгтян. Отделен телескопен модул ще бъде изпратен през идните няколко години.

Това е първата екипажна мисия на Китай за последните пет години. Този конкретен екип от тайконавти ще се завърне на Земята през септември, а следващият ще полети към „Тянгун“ през октомври.