Проучване на Еврейския университет в Йерусалим предлага ново обяснение защо извънземни не са посетили нашата планета - нашите сигнали все още не са достигнали до тях и те няма как да узнаят, че на Земята има разумен живот, пише в. "Дейли мейл".

По същество това означава, че ние изпращаме сигнали, които могат да се открият от космоса, едва от 30-те години на миналия век, така че извънземните всъщност не са имали достатъчно време, за да получат съобщението или да отговорят на него.

Радиовълните ни досега са достигнали до само около 15 000 звезди и орбитиращите им планети от всичко 400 милиарда звезди в Млечния път, казаха изследователите.

Авторът на изследването Амри Вандел, астрофизик от Еврейския университет в Йерусалим, пише в статия, че е необходимо още време за евентуален отговор от извънземни да достигне обратно до нас.

По същество само звезди на разстояние 50 светлинни години от нас са имали време да реагират, откакто Земята започна да излъчва сигнали дълбоко в космоса, предава БТА. Освен това първите радиосигнали на Земята не са били нарочно изпратени в космоса, което означава, че ще бъде много трудно за извънземните да ги различат сред общия радиофон във Вселената.

Първото умишлено високомощно излъчване към извънземни е изпратено едва преди 48 години. T. нар. „Съобщение от Аресибо” е радиоемисия, излъчена в Космоса по време на церемонията по случай ремонтирането на радиотелескопа Аресибо в Пуерто Рико на 16 ноември 1974 г. Насочено е към кълбовидния звезден куп M13, който се намира на 25 000 светлинни години от Слънчевата система. Съобщението се състои от 1679 бита и е предадено на честота от 2380 MHz, с мощност от 1000 киловата. Цялото предаване продължава 169 секунди и не е повторено.

Оттогава обаче има планове за изпращане на ново съобщение – т. нар. BITG (от английското Beacon in the Galaxy - “Маяк в галактиката“). То ще включва изображения на ДНК, на Слънчевата система, на мъж и жена, но също така ще съдържа много повече основна математическа и научна информация, отколкото посланието от Аресибо.

Всичко това е доказателство, че извънземният живот просто не е имал достатъчно време, за да ни се обади, смятат изследователите. Вандел пише, че би трябвало да има повече от 100 милиона технологично напреднали планети в Млечния път, за да имаме реален шанс да получим съобщение от поне една от тях.

Теорията на израелския учен предполага, че няма интелигентни извънземни на разстояние около 50 светлинни години от Земята, но това не изключва съществуването им някъде във Вселената. Възможно е те да чакат технологичните сигнали на Земята да достигнат до тях или отговорът им все още да е напът.

„Установено е, че настоящата вероятност за контакт със Земята е много ниска, освен ако цивилизациите не са изключително изобилни, пише Вандел и добавя: Тъй като радиосферата се разширява с времето, вероятността за контакт също се увеличава.“