От 4 юли 2016-та насам „Джуно“ се намира в орбитата на Юпитер, така че ви е простено, ако сте забравили, че през 2013-та космическият апарат прелетя край Земята. Той се нуждаеше от допълнителен тласък, за да достигне газовия гигант. Ето защо прибягна до помощта на гравитацията на нашата планета.

Редакторът на фотографии Кевин Гил ни напомня за това прелитане с няколко съвсем наскоро обработени снимки на Земята, заснети от камерата JunoCam. Наистина това е една „бледа синя точица“.

„Джуно“ прелетя край Земята на 9 октомври 2013-та и получи ускорение с над 3,9 км/с (14 040 км/ч). Учените използваха този момент, за да тестват и камерата, която впоследствие ще направи едни от най-невероятните снимки на Юпитер, които някога сме виждали.

Източник: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin M. Gill

Прелитането даде шанс и на любителите-редактори да загреят със снимките на JunoCam. Тъй като тази камера е създадена с идеята да представлява сътрудничество между учените и обществото, фотографиите, направени с нея, се изпращат до Земята и се качват в сайта Mission Juno. Тук всеки, който иска, може да ги свали и да започне да ги обработва.

Впоследствие обработените от любителите снимки се публикуват в сайта на „Джуно“. Те варират от детайлни научни фотографии и анализи до космически произведения на (космическо) изкуство.

Източник: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin M. Gill

„Джуно“ бе изстреля на 5 август 2011-та от космическия център „Кенеди“ във Флорида. Ракетата-носител бе способна да отведе сондата едва до Астероидния пояс. Впоследствие гравитацията на Слънцето я дръпна обратно към вътрешната част на Слънчевата система. Оттук апаратът се завъртя около Земята и използва  планетата като своеобразна "гравитационна прашка", която "запрати" апарата към неговата цел – планетата Юпитер.

Източник: Universe Today