Уран е заобиколен от система от бледи пръстени. Те обаче се забелязват доста трудно. Досега единствено космическият апарат „Вояджър 2“ успя да ги зърне по време на своя полет край планетата през 1986 г., както и космическата обсерватория „Кек“.

Днес обаче, в епохата, когато разполагаме с мощни инструменти като „Джеймс Уеб“, нещата се променят. Телескопът е фотографирал 11 от 13-те пръстена. А защо не всички? Проблемът с липсващите 2 не е, че са твърде бледи, а напротив – те са прекалено ярки за Уеб. Ето защо те се сливат в един цялостен елемент.

На снимката на телескопа се открояват 9-те главни пръстена на Уран, а останалите 2 са дифузни прашни пръстени (подобно на бледата оранжева структура в близост до планетата).

Благодарение на Уеб научаваме и малко повече за времето на този свят.. Ако сте виждали предишни снимки на Уран от "Вояджър 2", планетата изглежда като гладка аквамаринова сфера. Но инфрачервените лъчи разкриват, че под гладката ѝ повърхност кипят проблеми. На изображението се виждат два ярки облака, които са свързани с бурна дейност във вътрешността на планетата.

Що се отнася до ярката област, която се вижда, това всъщност е северният полюс на планетата. През пролетта и лятото районът е изложен на пряка слънчева светлина и по това време шапката се образува, след което през есента – изчезва.  Ще ви оставим да порасъждавате върху всичко това за секунда... Да, виждаме Северния полюс на планетата, но не сме "над" нея. Всичко това е възможно, тъй като  Уран е наистина много странен. Той обикаля настрани, така че през лятото северният му полюс е насочен към Слънцето, а през зимата е южният му е обърнат  към Слънцето.

Причината за това, както и за редица други особености на планетата, е простичка. В някакъв момент в миналото – преди милиарди години - нещо голямо (или няколко по-малки обекта) се е врязало в планетата и е променило начина, по който се върти.

Уран и най-ярките му спътници. Източник: NASA, ESA, CSA, STScI, Joseph DePasquale

На по-отдалечената снимка, направена от „Джеймс Уеб“, можем да видим и по-голямата част от 27-те спътника на Уран. Макар и повечето да са малки и бледи, шестте най-ярки се разпознават с лекота. И всичко това е получено едва след 12-минутна експозиция и два филтъра.

Уран ще бъде изследван много по-подробно, тъй като Уеб  ще го наблюдава отново и отново. Телескопът е проучил също и Нептун, и останалите гигантски планети в Слънчевата система.