Астронавтите на Международната космическа станция може да имат гости през следващата година. SpaceX обяви, че е сключила сделка с  Axiom Space и планират да заведат туристи, частни изследователи и други лица до Международната космическа станция, съобщи CNN.

Полетът ще събере трима души на борда на космическия кораб Crew Dragon на SpaceX, която е напълно автономна капсула с размери около 13 фута. От компанията обявиха, че първата мисия може да е още през втората половина на 2021 година.

Crew Dragon ще се свърже с космическата станция и ще позволи на пътниците да прекарат поне осем дни там, преди да се върнат на Земята.

"Това ще бъде само първата от много мисии до МКС, която ще бъде изцяло екипирана и управлявана от Axiom Space", заяви изпълнителният директор на Axiom Майкъл Суфредини, който беше мениджър на програмата на НАСА на Международната космическа станция от 2005 г. до 2015 г. "Осигуряването на транспорт означава значителен напредък към постигането на тази цел".

Axiom отказа да споделя информация относно ценообразуването, но предишните туристически мисии до МКС са стрували на пътниците десетки милиони долари.

Сделката с Axiom е второто съобщение, свързано с космическия туризъм на SpaceX за последния месец. Компанията на милиардера Елон Мъск заяви през февруари, че ще работи с компания, наречена Space Adventures, за да организира пътуване в орбита на Земята.

Space Adventures преди това организираха осем пътувания до Международната космическа станция за богати пътници между 2001 и 2009 г., но тези мисии разчитаха на руския космически кораб "Союз".

Туристическата мисия на Axiom може да отбележи за първи път в историята, че американски космически кораб се използва за придвижване на туристи до МКС.

Преди да се случи нещо от това обаче, Crew Dragon на SpaceX трябва да бъде сертифициран за космически полет на хора и да докаже, че може да послужи на предназначението си: Поддържане на МКС изцяло с персонал с професионално обучени астронавти.

НАСА поиска от частния сектор да проектира космически кораби, способни да заменят програмата за космически совалки, след като тя се бе прекратена през 2011 г. Космическата агенция отпусна на SpaceX 2,6 милиарда долара за тази задача. Boeing постигна подобна сделка на стойност 4,2 милиарда долара за разработването на своя космически кораб Starliner.

Изработването и лицензирането на двата космически кораба се бавят от години. И от 2011 г. НАСА разчита на руския космически кораб "Союз", за да изведе американските астронавти на космическата станция.

Но след като завърши последния си основен етап от тестването през януари, сега Crew Dragon изглежда е на път да изпълни първата си мисия с хора до пролетта.