Миналата седмица NASA показа тази забележителна снимка на море от дюни на Марс.

На нея също така виждаме оформените от вятъра линии, обкръжаващи мразовитата северна полярна шапка на планетата.

Районът, уловен на фотографията, представлява площ с широчина 31 км, казват от NASA. Морето от дюни обаче покрива област, която е почти толкова голяма, колкото и американския щат Тексас.

Снимката е изкуствено оцветена, което означава, че цветовете представляват отделни температури. Синьото – по-студени области, докато оттенъците на жълто – „затоплените от слънчевите лъчи дюни“, пише американската космическа агенция.

Море от тъмни дюни, обкръжаващи северната полярна шапка на Марс. Източник: NASA/JPL-Caltech/ASU

Фотографията представлява комбинация от снимки, направени от камерата THEMIS (Thermal Emission Imaging System) на орбитъра „Марс Одиси“ (Mars Odyssey). Те са заснети в периода декември 2002-ра – ноември 2004-та и са пуснати в чест на 20-годишнината на космическия апарат.

„Марс Одиси“ представлява роботизиран космически апарат, който обикаля около Червената планета. Той използва термален инструмент за заснемане, благодарение на който търси следи за вода и лед по повърхността ѝ.

Орбитърът бе изстрелян през 2001-ва, което автоматично го превръща в най-дълго работещият марсиански космически апарат в историята.

Източник: Business Insider