NASA отложи изстрелването на свръхтежката ракета Ес Ел Ес към Луната с два дни - от 14 за 16 ноември, заради приближаващата се тропическа буря Никол, която се превръща в ураган, съобщиха световните агенции.

Космическият център "Кенеди" е близо до средата на зоната от 386 км на атлантическия бряг на Флорида. Там, според синоптиците, е най-вероятно да връхлети в сряда вечерта или в ранните часове на четвъртък като ураган от категория 1 тропическата буря Никол. Към вторник вечерта Никол беше с максимална сила на ветровете 100 км/ч и набира сила, докато се насочва към северните Бахамски острови напът за Флорида, съобщи Националният център за ураганите в Маями.

Ураганът от категория 1 е с максимални постоянни ветрове от 119-153 км/ч.

Ракетата от следващо поколение на NASA, която е висока колкото 32 етажа, беше изведена на стартовата площадка миналата седмица, за да бъде направен трети опит за изстрелването й без екипаж до Луната и обратно.

Полетът е първата мисия от амбициозната програма на NASA за изследване на Луната "Артемис" (Артемида). Изстрелването беше насрочено за понеделник следващата седмица.

Приближаването на Никол накара НАСА да отложи този старт с поне два дни - до сряда, 16 ноември, което дава възможност на  работниците да се погрижат за семействата и домовете си преди бурята и да подготвят ракетата за полет след това, пише БТА. NASA заяви, че ще остави ракетата "Ес Ел Ес" и капсулата "Орион" на стартовата площадка по време на бурята, вместо да се опитва да ги върне в хангара, което би отнело 12 часа и крие допълнителни рискове.

Ракетата би трябвало да издържа на проливен дъжд и ветрове до 137 км/ч.

Ако ракетата бъде изстреляна на 16 ноември, капсулата "Орион" би трябвало да се върне на 11 декември. Възможна е и друга дата за изстрелване - 19 ноември.