NASA приземи успешно космическия апарат "Озирис-Рекс" на астероида Бену на около 70 см от целта си и ако всичко е минало по план, вече е взел проби от неговата повърхност, които ще върне на Земята за анализ.

Потвърждението, че "Озирис-Рекс" е кацнал на Бену, пристигна до нашата планета 18 минути след реалното приземява.

„Изумително. Не мога да повярвам, че успяхме – казва Данте Лаурета – ръководител на мисията. – Космическият апарат направи всичко, което се очакваше от него.“

Самата процедура по взимането на проби отнема 5 до 10 секунди, но потвърждението дали е била успешно ще отнеме няколко дни. "Озирис-Рекс" би трябвало да вземе със себе си най-малко 60 гр отломки от скалната повърхност – с маса, която горе-долу се равнява на пакетче чипс.

„Сега безопасно се оттегляме от повърхността на астероида“, допълни Лаурета.

"Озирис-Рекс" е в орбитата на Бену от декември 2018-а. През това време той е събирал колкото се може повече данни за това космическо тяло. Очаква се да остане до него до март 2021-ва, а завръщането му е планирано за 24 септември 2023-а.

Тази мисия е третият опит на човечеството и първият на NASA да сондира повърхността на астероид. Първите две мисии са осъществени от японските Hayabusa и Hayabusa 2, които вземат само малки количества от фино стрит материал.