Най-вероятно на Червената планета са били необходими допълнителни 20 милиона години от предполагаемото, за да се образува, твърдят учени. Новите предположения пренаписват марсианската история, тъй като досега се смяташе, че Марс се е формирала за период от едва 2 милиона години.

Учените непрекъснато се опитват да разберат повече относно миналото на нашата Слънчева система и един от големите въпроси е как са се образували планетите и колко време им е отнело. Наскоро учените моделирали "раждането" на Марс и смятат, че то се е случило изключително бавно.

В началото планетата вероятно е била удряна с висока скорост от малки протопланети по цялата ѝ повърхност и учените са се опитали да разберат как материалите вследствие на тези удари, са си взаимодействали, за да образуват "Червената планета".

Смята се, че около 200 метеорита, които са паднали на Земята, са с марсиански произход, като в тях има елементи като волфрам и платина, които е вероятно да са мигрирали от мантията към нейното ядро по време на образуването ѝ.

Доказателствата за тези елементи в марсианската мантия, както се видяло от анализа на метеоритите, са важни, защото показват, че Марс е бил бомбардирана от протопланети, след като основната ѝ ядрена формация е приключила. Изучавайки радиоактивния разпад на тези елементи, учените ще могат да открият кога планетата е завършила своето изграждане.

„Знаехме, че Марс е получила много количество елементи като платина и злато при ранните и големи сблъсъци“, каза водещият автор на проучването д-р Симон Марчи.

„Въз основа на нашия модел, ранните сблъсъци са произвеждали хетерогенна марсианска мантия, наподобяваща мраморен кекс. Тези резултати предполагат, че предположенията ни относно формирането на Марс могат да бъдат грешни поради ограничения брой метеорити, достъпни за изследване“, добави той.

Преди скорошните открития, учените смятали, че Марс се е образувала между два и четири милиона години след формирането на Слънчевата система, но в момента резултатите от проучването сочат, че реалният времеви диапазон е около 20 милиона години.

Източник: New York Post