Малкият астероид, посетен тази седмица от космическия апарат "Луси" на NASA, поднесе голяма изненада на учените, предаде Асошиейтед прес.

Оказа се, че астероидът Динкинеш си има малък помощник - малка луна.

Откритието беше направено по време на прелитането на сондата в сряда миналата седмица около небесното тяло, намиращо се на 480 милиона километра от нас в основния астероиден пояс отвъд Марс. Космическият апарат направи снимка на двойката, когато беше на около 435 километра.

В данните и изображенията, изпратени на Земята, "Луси" потвърди, че Динкинеш е с диаметър 790 метра. Близката до него луна е с размер едва 220 метра, пише БТА. NASA изпрати сондата покрай астероида като репетиция за по-големите, по-загадъчни подобни тела, които са в близост до Юпитер.

Изстрелян през 2021 г., космическият апарат ще достигне първия от тези т.нар. троянски астероиди през 2027 г. и ще ги изследва в продължение на поне шест години, припомня Асошиейтед прес.

Първоначалният списък от седем астероида вече наброява единадесет. Името Динкинеш на използвания в Етиопия амхарски език означава "ти си чудесен".

Този астероид "наистина оправда името си", казва в разпространено изявление Хал Левисън, водещ учен от Югозападния изследователски институт.