Киберсигурност в епохата на COVID19 води до ръст на фишинг имейли, троянски коне и спам съобщения. Експертите смятат, че повече от 3% от уебсайтовете свързани с коронавируса и създадени от началото на годината, съдържат злонамерено съдържание.

По-рано тази седмица Европейската сметна палата (ECA) започна проучване за устойчивостта на опитите на блока да намали фалшивите новини, които могат да „бъдат вредни за обществото.“ Вътрешен доклад на ЕС, цитиран от Financial Times, наскоро насочи погледите към руснаците за водещата им роля при дезинформация, свързана с коронавируса.

Освен това, основателят на Facebook Марк Зукърбърг каза, че компанията му е увеличила усилията си да ограничи дезинформацията, свързана с COVID-19, но обясни, че нито едно правителство не се е обърнало директно към него за използването на данни от Facebook, въпреки партньорствата, които компанията има с различни здравни власти в световен мащаб.

Изкуствен интелект

Програмата на Европейският парламент Think Tank разглежда как иновативният изкуствен интелект може да помогне в борбата ни с коронавируса COVID-19.

Медии и COVID-19

Журналистите работят неуморно, за да предоставят на гражданите денонощни достоверни новини по отношение на епидемията от коронавирус. Сега работещите в медийната политика призовават Комисията да представи своя план за действие за медиите, който първоначално трябваше да излезе през Q4, за да осигури устойчивостта на сектора.

Основателят на EURACTIV и ръководител на мозъчния тръст Fondation EURACTIV, Кристоф Леклерк, смята, че сега е критичен момент. "Журналистите играят ключова роля по време на тази здравна криза, за да поддържат доверие в информацията", каза той. "В същото време медийните компании сега губят повечето от рекламите и бизнеса си, свързан със събития. Крайно време е да спасим тази инфраструктура за демокрация", призова той.

Източник: Мениджър Нюз