Чудите се дали сте достатъчно привлекателни? Попитайте изкуствения интелект, създаден от изследователски екип от университетите на Хелзинки и Копенхаген, и той ще ви отговори, съобщава сайтът Лайф.

За да проверят ефективността на своето ново творение, умеещо да разпознава привлекателни човешки лица, специалистите провеждат експеримент, наподобяващ доста популярното приложение за запознанства Tinder. В него взимат участие 30 доброволци.

Първоначално участниците в експериментите трябва да посочат кои лица считат за привлекателни, като техните реакции се записват с помощта на енцефалограма.

Впоследствие (след проведените измервания) специалистите сканират лица с помощта на компютри, които потенциално могат да се харесат на доброволците. Оказва се, че новите изображения съответстват на предпочитанията на участниците с точност над 80 процента.

"Изследването показа, че сме способни да генерираме изображения, които да съответстват на личните предпочитания на хората. Това бе постигнато, като свързахме невронната мрежа с реакциите на мозъка", отбеляза един от авторите на проучването Михиел Спапе от университета на Хелзинки.