Facebook изключва системата си за лицево разпознаване, която автоматично идентифицира потребителите в снимки и видеоклипове, позовавайки се на нарастващите обществени опасения, свързани с използването на подобна технология, предаде „Ройтерс“.

„Регулаторите все още са в процес на предоставяне на ясен набор от правила, регулиращи използването му“, пише Джером Песенти, вицепрезидент по изкуствен интелект в корпорацията в блог публикация.

Премахването на разпознаването на лица от най-голямата социална мрежа в света се случва в момент, в който технологичната индустрия е изправена пред преосмисляне на етиката в използването на технологията.

Според критици лицевото разпознаване, което е популярно сред търговците на дребно, болниците и други бизнеси с цел по-голяма сигурност, може да компрометира поверителността, да се насочи към маргинализирани групи и да превърне в нормално нежеланото наблюдение.

IBM прекрати окончателно продажбите на продукти за лицево разпознаване, а Amazon и Microsoft спряха продажбите към полицията за неопределено време.

Facebook се отказва от този инструмент и в момент, в който е под засилен контрол от регулатори и законодатели относно безопасността на потребителите изобщо.

Компанията, която се преименува на Meta преди по-малко от седмица, заяви, че повече от една трета от ежедневните активни потребители са избрали настройката за разпознаване на лица в сайта и промяната сега ще изтрие „шаблони за разпознаване на лица“ на над 1 млрд. души.

Премахването на технологията се очаква да бъде приключено до декември.

Източник: Мениджър Нюз