Facebook променя правилата, за да направи по-прозрачна политическата реклама в социалната мрежа. Компанията бе обект на критики, след като разкри, че с руски пари са платени около 3000 политически съобщения, свързани с изборите в САЩ.

Рекламодателите ще са длъжни да дават повече информация, която ще позволи да бъдат идентифицирани, съобщи в акаунта си Марк Зукърбърг.

Мрежата ще маркира такава реклама като политическа, а рекламодателите ще са длъжни да разкрият кой плаща за нея.

„Ще можете да видите колко е платил рекламодателят, какви хора гледат тази реклама, колко пъти е гледана. Нашата цел е напълно да заработи тази услуга в САЩ преди междинните избори през 2018 г.“, добавя Зукърбърг.

Компанията му са кани да наеме няколко хиляди модератора за идентифицирането на политическа реклама. Мерките са на фона на съобщенията, че подкрепяни от Кремъл групи са използвали социалната мрежа, за да влияят на изборите в САЩ миналата година.

Вижте целия текст на страниците на Мениджър Нюз.