Не е тайна, че Facebook следи нашето поведение по всевъзможни начини – дори тогава, когато не използваме социалната мрежа.

Благодарение на нов инструмент, наречен Off-Facebook Activity, който компанията най-накрая благоволи да пусне, вече може да видите кои компании снабдяват Facebook с информация за вашата активност извън социалната мрежа (например че сте посетили техния сайт или сте си купили продукт от тях).

Защо Facebook се нуждае от подобна информация? За да може да я съгласува с информацията от Facebook профила и да ви предостави „правилните“ реклами. Или казано на езика на компанията – да ни предложи едно „по-персонализирано изживяване“.

Ето защо е много вероятно Facebook да ви пусне реклама за пиеса с Кейт Мългрю, веднага след като сте изгледали Star Trek: Voyager в Netflix (дори и да не сте били във Facebook по това време).

Разгледайте новия инструмент внимателно и вижте какво точно знае Facebook за вашия живот извън социалната мрежа. Можете да деактивирате следенето от някои компании и дори да изчистите „историята“ до момента. Това не означава, че няма да получавате повече реклами, просто няма да са „персонализирани“.

Ако не искате вашето поведение да се следи, можете да промените също така настройките, свързани с рекламите (ако все още не сте го направили). Просто изключете „Ads based on data from partners,” “Ads based on your activity on Facebook Company Products that you see elsewhere” и “Ads that include your social actions“. Това няма да изключи следенето напълно, но поне ще го сведе до минимум.