Въздушните сили са достатъчно заети със задачи на Земята, но фокусът на техния интерес започва да се измества към евентуални конфликти в космоса. Началникът на генералния щаб на американските ВВС, генерал Дейвид Голдфийн, обяви, че “Време е за нас, като военнослужещи, независимо от ранга на пагона си, да приемем реалността, че превъзходството в космоса е точно толкова важно, ако не и по-важно от превъзходството във въздуха и на земята”. “От 1954 година ние сме онези, които са отговорни за всичко, което се намира в обхвата на 30 метра под земята, където са силозите на междуконтиненталните балистични ракети, по целия път до звездите”, коментира Хедър Уилсън, която е секретар на американските ВВС.

Американски експерти по сигурността повтарят отдавна, че космосът ще стане арена на редица държавни и частни интереси благодарение на широката експанзия на космическата индустрия и нарастващите възможности на технологиите. Твърде много страни имат достъп до информация, която е стратегическа за сигурността и има космически характер. Говорим за образи с изключително висока резолюция, информация за времето в реално време, модерните сателитни комуникации, системите за глобално позициониране, навигация. Всичко това се превръща в интерес не само за науката, военните и разузнаването, но и за частните и бизнес интереси. Това налага, според американските шефове на ВВС, засилването на фокуса им към сигурността в космоса.