Астронавтът на НАСА Кейт Рубинс възнамерява да упражни правото си на глас на изборите за президент на САЩ, докато са намира в космоса – на повече от 400 километра над земята, предаде Асошиейтед прес.

В момента Рубинс е в т.нар „Звездно градче“, където се намира Центърът за подготовка на космонавти „Ю. А. Гагарин“, Там тя се подготвя заедно с двама космонавти за шестмесечна мисия до Международната космическа станция, която ще започне в средата на октомври.

„Мисля, че е важно всички да гласуват. Ако ние можем да го направим от космоса, то аз съм убедена, че хората могат да го направят и на Земята“, коментира тя.

Повечето от американските астронавти живеят в град Хюстън, щата Тексас. Според щатските закони, астронавтите могат да гласуват от космоса по електронен път. От контролната зала на мисиите на НАСА препращат електронната бюлетина до МКС и след това препраща вече попълнената бюлетина към местната избирателна комисия.

„Участието в нашата демокрация е изключително важно. Ние считаме за чест това, че имаме възможността да подадем своя вот от космоса“.

Това не е първият случай, в който астронавти на НАСА са гласували на избори от космоса. Самата Рубинс и Шейн Кимбро вече са подавали бюлетини от борда на МКС.