В Европа и Близкия изток преди 35-45 хиляди години са съществували два биологични вида. Единият от тях са били неандерталците, а другият вид, който палеонтолозите определят като „съвременен човек”, е бил анатомично идентичен с нас. Защо нашите преки предци са просперирали, докато неандерталците, които са се появили в тези райони по-рано и са притежавали значително по-големи глави, са измрели?

В изследване, публикувано в списание „Сайънс”, се съобщава, че са изучени 164 археологически паметника в Южна Франция, които се отнасят към периода, когато в този район са живели едновременно и неандерталците, и съвременните хора.

На базата на тези изследвания и анализа на разкопки, при които са открити вкаменели кучешки кости, антропологът Пат Шипман предложи нова поразителна теория: съвременните хора са успели да оцелеят благодарение на своята тясна връзка с кучетата.

„Опитомяването на кучета забележимо е повишило ефективността и успешността на лова. Ако неандерталците не са отглеждали кучета, а анатомично подобните на нас хора са правили това, тогава този съвместен лов напълно е възможно да е довел до всички различия в конкуренцията между видовете на съвременните хора и неандерталците”, пояснява Шипман.

„Близостта между хората и кучетата се проявява в продължение на хиляди години и то главно в използването на четириногите за лов”, допълват учените.