Безпрецедентните пожари в Австралия през 2019-а и 2020-а са погубили или прогонили близо 3 млрд. животни. Това е "едно от най-тежките бедствия в дивата природа в съвременната история", сочи нов доклад, стъставен от учени от Университета в Нов Южен Уелс, Университета на Нюкасъл, Университета „Чарлз Стърт“ и групата за опазване на природата BirdLife Australia.

Изследователите твърдят, че са засегнати 143 милиона бозайници, 2,46 милиарда влечуги, 180 милиона птици и 51 милиона жаби.

В края на миналата и началото на тази година пожарите унищожиха над 115 хил. кв км от засегнатите от сушата храсталаци и гори в Австралия. 30 души загинаха, а хиляди домове бяха унищожени.

Това беше най-големият и най-продължителен сезон на пожар в съвременната история на страната. Учените приписват тежестта на кризата на въздействието на климатичните промени.

"Настоящите констатации са шокиращи", заяви Дърмът О'Горман, изпълнителен директор на австралийския клон на Световния фонд за дивата природа, поръчал доклада. „Трудно е да се сетим за друго събитие някъде по света, убило или изселило толкова много животни“, каза той. „Това се окачествява като едно от най-тежките бедствия в дивата природа в съвременната история“.