Двата най-древни известни досега фосила на скелети на прилепи, открити в югозападната част на щата Уайоминг, САЩ, датиращи отпреди поне 52 милиона години, дават информация за ранната еволюция на летящите бозайници, от които днес съществуват повече от 1400 вида, съобщи Асошиейтед прес.

Вкаменелостите, описани в ново изследване, са от неизвестния досега вид Icaronycteris gunnelli, свързан с два други вида по-ранни фосили от същия регион. През епохата на еоцена той бил влажна субтропическа екосистема около сладководно езеро.

"Този прилеп не се е различавал особено от насекомоядните прилепи, които прелитат наоколо днес", каза палеонтологът Тим Ритберген от Центъра по биоразнообразие Натуралис в Нидерландия, ръководител на изследването, публикувано тази седмица в специализираното издание PLOS ONE.

"Ако крилете му са прилепнали към тялото, той лесно би се подбрал в човешка длан. Крилете му са относително къси и широки, свързващи се с полет с пърхане. Зъбите му ясно показват, че е бил насокомояден прилеп. Най-вероятно е бил и прилеп, използващ ехолокация".

Вкаменелостите са открити през 1994 г. и през 2017 г., но чак сега са идентифицирани като нови видове. Анализите сочат, че много рано в своята историята прилепите са притежавали доста от характеристиките, наблюдавани при съвременните видове.