Италиански учени установиха, че кучетата могат да копират емоциите си и да изпитват съпричастност, пише Би Би Си.

Според изследователите кучетата показват ограничени форми на съпричастност, което пък вероятно им позволява да разпознават емоции. Те обаче твърдят, че не е изключено тази кучешка способност да е била придобита по време на опитомяването на животните от хората.

Досега подобна социална привързаност се е свързвала само с хората и различни примати като шимпанзета и орангутани, допълва БГНЕС. „Ние показахме, че това светкавично подражаване съществува при кучетата и то е неволно, автоматично и бързо копиране на други кучета“, заяви водещият изследовател на проучването д-р Елизабета Палаги. Тя заяви също, че кучетата могат веднага да разпознаят емоциите на други кучета по тяхното движение и мимики на муцунката.

„Докато играе с друго куче, дадено куче може да разчете мотивациите и емоционалното състояние на другото животно, като имитира изражението и движенията на тялото му“, каза още Палаги.

Откритията на екипа от учени се основава на записи, които те са направили на домашни кучета, които си играят в парк в Палермо. Те анализират начина, по който животните комуникират помежду си. След като преглеждат видеоматериали в обем от 50 часа, те установяват, че кучетата могат да имитират израженията на муцунките си и движенията на тялото си и то бързо. Това „светкавично имитиране“ е автоматично и неволно, а не резултат от трениране, категорични са те.