През 2016-а година проучване определи, че 21 процента от идентифицираните растителни и гъбични видове са изложени на риск от изчезване. Сега, благодарение на нови техники за оценка и анализ, учените коригираха тази цифра на цели 39.4 процента. Това сочи докладът "Състояние на света" на Кралските ботанически градини във Великобритания.

723 вида от застрашените растения са с медицинско приложение. Това би могло да се обясни с все по-голямото търсене на лекарства от естествен произход.

Авторите на "Състояние на света" обръщат внимание и на факта, че доста растения, които представляват потенциални източници на храна или енергия, не се използват достатъчно. Те отчитат 7039 годни за консумация растения, но отбелязват, че 90 процента от "енергийния прием на храна" в света идва само от 15 растителни вида, като около четири милиарда души разчитат изцяло на ориз, царевица и пшеница.

"Данните от тазгодишния доклад рисуват картина на свят, който е загърбил потенциала на растенията за справяне с основни глобални проблеми като хранителна сигурност и климатични промени. От дълго време обществата са прекалено зависими от твърде малко видове. Във времето на бърза загуба на биоразнообразие ние не успяваме да се възползваме от една изключително разнообразна съкровищница и пропускаме огромна възможност за нашето поколение", казва Александър Антонели, научен директор в Кралските ботанически градини.