Стайните растения са същински супергерои и то не само защото придават на всяко помещение по-голям уют. Жилището става истински уютно, когато в него има стайни растения. Зелените помощници служат не само за декорация, но крият и куп предимства за всекидневния живот. Освен това са неделима част от актуалните тенденции за обзавеждане на дома, независимо дали ще ги наредите в красиви саксии на перваза на прозореца, или ще ги окачите във висящи цветарници от макраме. А който има голям хол или тераса, може да ги отглежда и в кашпи. Освен че са красиви, стайните растения оказват благотворно въздействие върху тялото и духа. Не е тайна, че подобряват вътрешния климат и прочистват въздуха, като повишават и влажността му и по този начин даряват концентрация и предотвратяват главоболие. Но ето какви тайни суперсили още притежават стайните растения, за които едва ли подозирате:

1. Растенията ни правят щастливи

Растенията имат успокояващ ефект и ни помагат да си починем от напрегнатото всекидневие. Това е така, защото повишават кислорода във въздуха, което на свой ред подобрява настроението ни. Зеленият цвят пък събужда у нас хармонично чувство, което ни кара да се отпуснем.

2. Растенията подпомагат здравето

Ясно е, че подобреният климат в помещенията се отразява благоприятно на здравето. Но едно клинично изследване установи още нещо: гледката към зеленина съкращава болничния престой! В следоперативния период на половината от доброволците била предоставена гледка към тухлена стена, а на другата половина – към зелени дървета. Тези, които гледали дърветата, се възстановили по-бързо и били изписани по-рано от другите. Изводът: хора, които наблюдават природата, се чувстват по-малко неразположени и приемат по-малко обезболяващи.

3. Растенията са чудесни шумозаглушители

Питали ли сте се някога защо на най-оживените улици винаги се садят дървета? Те служат като шумозаглушители и изолират обитателите на квартала от силните звуци. От този ефект можем да се възползваме и между собствените си четири стени. Неравните и заплетени повърхнини на растенията пречат на звука да рефлектира. Следователно благодарение на растенията шумовете стават по-приглушени, което помага най-вече в работните помещения.

4. Растенията умеят да комуникират

Въпреки че би било много практично, за съжаление растенията не общуват с нас. Колко хубаво би било, ако любимите ни цветя можеха да споделят от какво имат нужда в момента! Но все пак помежду си те могат да комуникират. При това изразяват симпатия или антипатия и се насърчават или си пречат на растежа. Например дървета, нападнати от насекоми, могат да изпращат химични сигнали във въздуха, за да предупредят други дървета за опасността.