Повечето от нас откриват първите си сиви косми когато станат на 30 и обикновено посивяването започва в района на слепоочията и се пренася върху скалпа и темето. И докато някои хора намират сребърната коса за прекрасна и красива, други правят всичко възможно, за да скрият издайническите косми. Правилото при посивяването на косата е свързано с две цифри по 50. И то е, че докато стигнете до възраст от 50 години 50 % от косата ви ще е посребряла.

Изследователи са проверили тази популярна хипотеза, и са установили, че  74% от хората на възраст между 45 и 65 са имали 27% посивяване. Основната причина, защо посивяват косите ни са генетични. И до момента няма решаващо доказателство, че посивяването може да се причини от стрес, диета или определен стил на живот. В края на всеки цикъл на косъма произвеждащите пигмента стволови клетки, наречени меланоцити, се увреждат и умират. Ако меланоцитния резервоар на стволови клетки в горната част на фоликула на косъма не може да произведе пигмента, косъмът спира да получава своя цвят и на това се дължи посивяването на косата.