Домовете ни са гъсто населени с бактерии, но, за щастие, става ясно, че микроорганизмите във въздуха, които идват от чешмяната вода, са значително повече от тези в една най-обикновена тоалетна, пише агенция Фокус. Марзия Милето и Стивън Лидноу от Калифорнийския университет в Бъркли са картографирали бактериите, циркулиращи в 29 жилища в Калифорния. Екипът е взел проби от кухненските повърхности, душовете, плочките в банята, килимите, тоалетните, домашните любимци и хората, обитаващи жилищата и е открил, че един най-често срещаните източници на намиращите се във въздуха бактерии е въздухът, влизащ отвън.

Влизането на въздух отвън е полезно, казва Милето. Свежият въздух внася нови бактерии и отстранява някои от потенциално опасните, които култивираме в домовете си.

“Отварянето на прозорците прочиства бактериите от домовете ни,” отбелязва тя.

В Калифорния, където климатът е топъл и голяма част от хората държат прозорците си отворени, външният въздух внася 16.5 процента от бактериите, докато подовете и килимите допринасят за 20 процента от микроорганизмите. Това е така, вероятно защото ходенето по пода разпръсква бактериите във въздуха.

Микробиолозите са се интересували и дали пускането на водата в тоалетната разпространява фекални бактерии, но са установили, че това не е така. Само 0.4 на сто от бактериите във въздуха идват от тоалетната, а това е значително по-малко от микроорганизмите, носени от чешмяната вода.