Дефицитът на вниманието у децата е по-сериозен проблем, отколкото се смяташе до днес, твърдят изследователи от Университета за биологични изследвания в Аризона, САЩ. Според тях подобно разстройство в поведението се явява патологична болест, пише news.rambler.ru.

Психолози отбелязват, че дефицитът на вниманието е свързан с хиперактивността на детето, която се съпровожда с разсеяност. Тези симптоми се появяват още в ранно детство, но след това се развиват и достигат своя пик.

В експериментите са участвали деца до 5-годишна възраст, у много от които бил диагностициран дефицит на вниманието, въпреки че се смята, че това е проблем на хлапета на по-голяма възраст. Става ясно, че този симптом се придобива на геннетично ниво и се лекува само чрез използването на съответстваща психологическа терапия. Освен това откритието ще позволи да се диагностицира това заболяване, още преди да са се появили първите му симптоми, по генетичните изменения.

Лечението е добре да стартира в ранен етап, преди да започне да се развива и да остави отпечатък върху характера на детето. Психолозите препоръчват, ако родителите забележат симптомите, да се обърнат към специалист, защото намаляването на концентрацията може да бъде симптом и на други заболявания.

Те отбелязват, че синдрома на дефицит на вниманието може да се лекува, както всяка друга болест.

Източник: Новите родители