Когато шефът наближи и види на екрана ви нещо забавно, което очевидно не е работа, време е да го запознаете с един любопитен, потвърден от поредица изследвания факт. Няколко различни експеримента са установили, че компаниите, които броят минутите на служителите си, не са на прав път. Гледането на забавни клипчета по време на работа подобрява представянето и креативността ни, а снимките на сладки животинки ни правят по-концентрирани.

Руби Надлър и екипът й от университета в Западен Онтарио провеждат експеримент с група студенти, като влияят на настроението им с поредица от различни видео материали.

За добро настроение били използвани клипчета от YouTube с весели бебета и скрита камера, а за мрачно - депресиращи песни и новини за природни бедствия. Контролна група студенти трябвало да остане в „неутрално“ настроение.

След това всички младежи трябвало да решават задачи и да подреждат снимки в определени групи. Развеселените студенти се справили най-добре със задачите. „Мрачните“ и „неутралните“ дори не можели да запомнят добре правилата на задачите.

„Ако работите върху проект, който изисква новаторско мислене или се налага да обмислите внимателно някой проблем, позитивното мислене ще ви помогне - убедена е Надлър. - Много хора подсъзнателно се стараят да привлекат доброто настроение. Така че онези, които на пръв поглед си губят времето, може да се окажат най-добрите ви служители!“