Антрополозите се интересуват от еволюцията на човешкия интелект в продължение на много десетилетия. Водещите линии на изследването са били използването на огъня и инструменти като ключови фактори за развитието на интелекта.  Друга линия е била изследването на увеличването на размера на мозъка през епохите.

Човешкият мозък е увеличил размера си три и половина пъти в сравнение с нашите предци Австралопитеците, които са живяли преди 3 милиона години. Прието е да се смята, че интелектът е свързан с размера на мозъка и причината за рова, според учените е, че броят на нервните клетки в мозъците на бозайниците е директно свързан с размера на мозъка.

Изследването се е фокусирало върху количеството кръвен поток към мозъка, което е тясно свързано с нивата на метаболизма, защото кръвта доставя жезнено необходимия кислород. Ако кръвния поток към мозъка ви спре ще умрете в рамките на секунди.

Обикновено около 7 милилитра кръв протичат към мозъка ви всяка секунда. Невероятно, но това количество се промяна много малко, независимо дали спите или сте буден, дали си почивате или решавате математически задачи.

Учените са открили, че размерите на каротидните канали, през които минават каротидната артерия, която снабдява мозъка с кръв, с се увеличили много по-бързо от нормалното  при 12 вида от предците ни в рамките на 3 милиона години. Докато размерът на мозъка се е увеличил 3.5 пъти, кръвният поток се е увеличил шест пъти, от 1.2 милилитра на 7 милилитра, което означава, че нашият мозък е 6 пъти по-гладен за кислород от мозъците на нашите предци, вероятно защото нашите когнитивни способности са по-големи сега и изискват повече енергия.