Учени откриха механизъм, регулиращ продължителността на живота чрез модификация на матрична РНК.

Изследването на специалистите от биологичната лаборатория MDI в щата Мейн, САЩ, е извършено с Caenorhabditis elegans – нематоди, които са често използван животински модел за анализиране процесите на стареене заради кратката продължителност на живота им и сходството им с човека.

Първо, учените решават да ограничат количеството калории, които червеите приемат. По този начин те „отлагат“ стареенето и забавят развитието на болести у възрастните Caenorhabditis elegans.

Впоследствие изследователите проучват активността на гените както на червеите на диета, така и на онези, хранещи се нормално. Факт е, че организмът се пренастройва към режим на оцеляване, когато не успява да си набави необходимите калории. Режим, при който ключова роля играе посттранскрипционната регулация на гени, когато матричната РНК е подвластна на различни модификации, както учените в края на краищата установяват.

Диетата с ограничен прием на калории засяга стотици гени, като за много от тях не е установено, че участват в процеса на стареене.