Пробиотикът Лактобацилус обръща депресията

16 март 2017 г., 17:10
1399

ilikestudio / Shutterstock

Ново изследване показа, че депресията е била спряна при мишки, на които е била давана пробиотична бактерия.

Лактобацилус е вид “добра” бактерия, която се намира в киселото мляко и други храни.

“Голямата надежда при това изследване е, че няма да има нужда да се прилагат сложни лекарства и да се страда от силни негативни странични ефекти, а че може просто да използваме микробиома. Няма ли да бъде като магия – променяте диетата си и подобрявате здравето и настроението си ?” коментира д-р Албан Готие.

Учените са открили, че когато мишките са били поставени под стрес бактерията в тяхната коремна кухина се е променила.

Най-значителната промяна е била намаляването на Лактобацилус, което е било свързано с депресия при мишките.

След като са започнали да дават от бактерията на мишките тяхното депресивно поведение е спряло напълно.

Учените са открили механизъм, който управлява  връзката между тази промяна и депресията, и при който ключова роля играе метаболит наречен кинуренин.

“Това е най-консистентната промяна, която ние сме виждали по време на различните експерименти, които са изследвали различни микробиомни профили.”

“Ние видяхме как нивата на Лактобацилус корелират директно с поведението на мишките,” обяснява водещият автор на изследването, Йоана Марин.

“Досега е имало малко тестове върху хора и доста върху животни, но е ясно, че това, което отключва депресията е нещо, което се произвежда при възпаления. Но все още остава въпроса “Какво” и “Как”?”

Източник: Psy Blog