Археолозите с право са влюбени в тайните и мистериозни тунели. Те винаги разпалзват разпалзват въображението и водят към някакво съкровище.
Сега учени от Националния институт по археология в Мексико Сити с помощта на СТ скенер разкриха обширен скрит тунел, на около 10 метра под повърхността на Теотиуакан, истински древен метрополис, разположен на 48 км североизточно от днешната столица.

Тунелът се намира под грандиозната Пирамида на Луната и продължава към централния площад – област, използвана някога за човешки жертвоприношения и други мистични ритуали. Пирамидата е най-високата структура в града и е обградена от по-малка своя версия, където хората стоели, за да наблюдават извършването на жертвоприношенията.

Изследователите са убедени, че тунелът наподобява други, открити в района, планирани да имитират входове към подземния свят. Възможно е той да се окаже централният гръбнак на мрежа от скрити тунели, които се преплитат под повърхността.

В превод от науатл, името Теотиуа́кан означава „Място на боговете“ или „Където боговете са сътворени“. Основан е около I век пр. н. е. от неизвестни индиански народи и не е директно свързан с империя или определена култура. Разцветът му е бил между 5. и 6. век, когато населението е било 200 – 250 хиляди души. По неизвестни причини градът е напуснат и става необитаем през 9. век. Три века по-късно е „преоткрит“ от ацтеките, които използват храмовия комплекс за религиозните си ритуали.

Днес градът е частично разкопан. Разкрити са пирамидите и по-големите храмови обекти. Археолозите проучват комлекса от началото на 20.век до днес.