“Около 30% от хората, които взимат антидепресанти, не получават желания ефект, просто медикаментите не работят при тях”, обясняват невроучените Саито и Кобаяши от университета Хирошима в Япония. “Нуждаем се от ново обяснение за истинските причини на депресията”, добавят те. Те са открили, че нов протеин, RGS8, контролира хормон-рецептора MCHR1, който участва в съня, апетита и емоционалните реакции. Изследванията показват, че протеинът е дезактивирал хормона и така е ограничил симптомите при определени типове депресия.

След като са изследвали мозъците на лабораторни мишки под микроскоп, учените са открили, че RGS8 е удължил невронните участъци (цилии), където се намира хормонът MCHR1, в една от областите на хипокампуса. За момента не е достатъчно добре разбрано как дължината на цилиите е свързана с депресията, но учените са убедени, че играе значима роля. Учените очакват, че протеинът може да се окаже много успешен кандидат за разработването на изцяло нов тип антидепресанти, които да покажат успех при тези 30% от страдащите от депресия, при които стандартната терапия не работи.