Спермата преживява трудни времена, концентрацията сперматозоиди в еякулата намалява с всяка следваща година, а редица вещества от околната среда й действат наистина зле. Ново изследване добавя към лошите новини и още една.Учени са открили съвсем нова структура на сперматозоида, която вероятно е до голяма степен отговорна за редица проблеми със зачеването: от безплодието, преждевременните раждания и помятанията до някои вродени дефекти на плода. И всичко се свежда до центриолата, която, може би помните от часовете по биология в училище, е структура в цитоплазмата на клеткита, която участва в процеса на деленето на клетката. Учени от университета в Толедо са открили, че в сперматозоидите съществува втора, допълнителна центриола, която са нарекли атипична центриола. “Абнормалности във формирането и функционирането на атипичните центриоли е вероятната причина при безплодието с неизяснен характер”, обяснява биологът Томер Авидор-Райс от екипа, направил откритието. “Втората центриола досега оставаше без внимание, защото е напълно различна от познатата досега по структурата си и протеинов състав”. Science Alert