Динозаврите са били праисторически влечуги, които живеели през Мезозойската ера (отпреди 248 милиона години допреди 65 милиона години), наречена от учените още „Ерата на динозаврите ". Динозаврите са изчезнали преди 65 милиона години вследствие на гигантски астероид, ударил планетата ни със силата на 10 милиарда атомни бомби (каквито са били използвани през Втората световна война) и предизвикал ледников период на Земята. Природната катастрофа била с нечувани размери – астероидът образувал огромни вълни цунами, които залели немалка част от повърхността на Земята, а в атмосферата били отделени такива количества сяра (около 325 милиарда метрични тона сяра според учените), че Слънцето изчезнало за часове.

Но те просто са имали ужасно лош късмет. Оцеляването им е било въпрос на секунди, а не нещо неизбежно. Някои изследователи са твърдо убедени, че не размерът на астероида е виновен за тяхното заличаване от лицето на Земята, а времето и мястото, на което той удря планетата ни. Ако се беше приземил само няколко минути по-рано или по-късно, щеше да порази Атлантическия океан, а не полуостров Юкатан, Централна Америка.

Д-р Стив Брусате от Университета за природни науки в Единбург заявява: „Динозаврите са станали жертва на уникално лош късмет. Не само, че Земята е ударена от астероид, а за капак това се случва във възможно най-неподходящия момент, когато техните екосистеми са били много уязвими."

Д-р Ричард Бътлър от Университета в Бирмингам пък споделя:

„Без астероида динозаврите може би още щяха да са тук, но най-вероятно ние нямаше да сме".