Момиченца и момченца предпочитат играчки, които са характерни за техния пол. И това става още от 9-месечна възраст, установиха британски учени.

Екип от City University в Лондон проучва тези предпочитания сред 101 деца в яслата на възраст от 9 до 32 месеца, без присъствието на техните родители. Резултатите са публикувани в сп. Infant and Child Development .

Целта на експеримента бил обективно да се докаже какви играчки избират децата и то от най-ранна възраст.

Малчуганите имали богат избор от обичайни за момичета и момчета играчки - кукли, мечета с розова козина, чинийки и домакински принадлежности, коли, камиони, мечета със синя козина, топки.

Изводите на учените са, че от най-ранна възраст децата се избират и предпочитат да играят с играчки, които съответстват на пола им.

Още на 9 месеца момиченцата посягат към приборите да готвене и за сервиране. Това се променя във възрастта около 3 години, когато те вече предпочитат „мъжки“ играчки.

Още едно откритие изненадва учените. Момчетата имат по-добро пространствено ориентиране в сравнение с момичетата и много по-лесно свикват с 2 и 3D изображенията.

Докато момиченцата са по-силни в наблюдението и боравене с предметите.

Обучението и околната среда могат да повлияят и да променят вкусовете на децата. „Момиченцата и момченцата развиват коренно различни препрочитания към играчките и то много преди да добият представа за половата си принадлежност,“ обобщават учените.

Източник: Новите родители