Иматe мляко в хладилника? Това е добре!Пийте го и ще сте здрави и силни. Но най-вероятно млякото, с което разполагате  е от крава или коза. Ако искате да експериментирате, опитайте мляко от хлебарки, небрежно предлага Science Alert.

Хлебарките не са бозайници, така че това, което те отделят , технически погледнато, не е мляко. Това, което учените наричат diploptera punctate всъщност е протеинов кристал, с който хлебарките хранят своите малки. Изследователи са на мнение, че хората спокойно могат да го ядат.

"Кристалите са като пълноценна храна - те съдържат протеини, мазнини и захари. Имат всички незаменими аминокиселини”, казва Санчари Банерджи, член на екипа, изследвал кристала. Хлебарковото мляко е не само източник на калории и хранителни вещества, но и много бързо се усвоява от организма.

Да доиш хлебарки обаче е скучна работа. Затова изследователският екип на Банерджи работи за изкуствено възпроизвеждане процеса на производство на млякото в лабораторни условия. За съжаление, ще отнеме известно време, преди да видите мляко от хлебарки по магазините.