Ние прекарваме повече от една трета от живота си в леглото, но това уютно място бързо може да се превърне в градина от бактерии и гъби според микробиолога от университета в Ню Йорк Филип Тиерно.

Ако се остави твърде дълго, микроскопичният живот, който се таи в гънките на чаршафите, може дори да ни разболее, смята Тиерно.

За да се предотврати това, той смята, че чаршафите трябва да се перат веднъж седмично. Хората произвеждаме стандартно над 70 – 80 литра пот всяка година в леглото. А когато е топло и влажно, тази комбинация се превръща в това, което учените наричат “идеална среда за развитието на гъбични култури”.

Освен микробите, с които спите в леглото ви гъмжи и от други обитатели. Мъртви кожни клетки, всякакви секрети и дори външни микроби. Това може да включва полени, почва, животинска козина и какво ли още не. Този коктейл става опасен в рамките на до една седмица.

Мръсотията може да предизвика кихане и кашляне, тъй като микробите са толкова близо до устата ви, че вие сте просто принудени да ги вдишате.