Едно от най-старите клишета, с които се срещаме от училището е, че хората, които носят очила са, някак си по-умни от останалите, които не носят. И всички знаем, че това е смешно, неоправдано, но това, което не знаем, е че всъщност клишето е до голяма степен вярно. Ново изследване хвърля светлина по проблема, след като установи много интересна генетична закономерност. Оказва се, че съществува връзка между нивата на когнитивната функция и носенето на очила или контактни лещи. Според статистиката, която отчита тази закономерност, е с цели 30% по-вероятно интелигентните хора да носят очила.

“Резултатите от нашето изследване, които дойдоха след най-мащабното в историята генетично проучване на връзката между гени и когнитивната функция при хората, недвусмислено показват, че съществуват множество генетични разлики, които допринасят за унаследяването на различни мисловни умения”, обяснява генетичният статистик Гейл Дейвис от университета в Единбърг във Шотландия, Великобритания. Досега клишираните стереотипи за умните хора и очилата им се основаваха на полу-комичната хипотеза, че умните хора четат много повече и едва ли не задължително слагат очила. Но изследването показва, че връзката далеч не е толкова проста и се основава на съвсем различен механизъм. Но съществува.